zondag 14 januari 2007

Na regen komt zonneschijn?

Alweer een berichtje uit het warme maar natte Filippijnen.
Ja helaas wel nat, echt veel zon hebben we niet gezien, maar daar gaat hopenlijk snel verandering in komen.

We zijn net terug van het eiland Bohol, waar we in de Nuts Huts hebben geslapen.
Vanaf Cebu hebben we een snelboot genomen naar Tagbilaran, waar we onze vorige blog hebben gepost.

Het plan was vervolgens om via de zgn. Tarsier Visitor Centre naar de Nuts Huts te gaan. Tarsiers zijn een soort kleine aapjes die vooral op Bohol voorkomen. Helaas dacht onze taxi chauffeur daar anders over. Hij reed naar het dorpje waar de Nuts Huts ook staan en wilde ons hier naar een Tarsiers kooi brengen, maar dat was niet het plan, zeker niet voor die prijs. Deze rit was veel te kort. Na onderhandelen hebben we eerst onze tassen bij de Nuts Huts achtergelaten en zijn daarna naar het Tarsier Visitor Centre gegaan. Dit is namelijk de enige plek waar ze deze beestjes goed behandelen. Na 30 minuten stonden we weer buiten. Zonder taxi. Dus dat was wachten op de jeepney die om 13 uur zou komen. Maar die kwam ney. Na 1 uur eindelijk een jeepney, terug naar de Nuts Huts. Lekker gerelaxed en gegeten. Eigenaars van de Nuts Huts zijn een Belgisch (Vlaams) echtpaar. Erg vriendelijk. Er was ook een ander nederlands stel waarmee we veel hebben zitten kletsen. Blijken zij Nicole en Chris (2 vso'ers die ons samen met Yvonne van het vliegveld hebben gehaald en waar we oud en nieuw mee hebben gevierd) ook te kennen. Ergens rond de kerst ontmoet. En ze zitten in de zelfde vlucht terug. Small world.
Volgende dag zijn we naar de Chocolate Hills gegaan, weerderom een lange reis per overvolle bus. Het weer was al een beetje bewolkt, dus geen prachtig uitzicht. Toch wel een vreemd en mooi gezicht. De Chocolate Hills heten zo, omdat het kleine bergjes zijn die haast perfect rond zijn. In de droogte periode is al het gewas bruin en dor, zodat de kleur op chocola lijkt. Na de hills zijn we op de terugweg nog gestopt bij een zwembad dat gevuld werd door een bron. Iets van 10 minuten lopen zei men. Goed na 1 uur waren we er eindelijk. Lagen we er in.. Jawel regen. Ach, we waren toch al nat. Na een uurtje hielden we het voor gezien en zijn we per bus weer richting de Nuts Huts gegaan.

Vanochtend zijn we weer per snel boot terug gegaan naar Cebu. Angelique voelt zich een beetje missenlijk en ik ben erg moe. Een nachtje in een goed hotel ipv van de rimboe zal ons goed doen. Morgen weer vroeg op, want we vliegen naar het eiland Palawan. Dat moet het beloofde paradijs zijn..... Kan niet wachten.